Gezonde school

Samen met de ouders wil het team van de Taaltuin werken aan een gezonde school waarbij aandacht is voor gezond eten, snacken en drinken.
In de ochtendpauze wordt in de unit onderbouw (groep 1 t/m 3) alleen fruit gegeten. In de unit bovenbouw (groep 4 t/m 8) mogen de leerlingen naast fruit ook een gezonde boterham meenemen.
In de groepen 1 t/m 5 wordt alleen water gedronken en ook voor de hogere groepen adviseren wij sterk om geen suikerhoudende drankjes mee naar school te geven, maar een fles of bidon waar water in kan (let op: geen glazen fles!!) Gelukkig is dit inmiddels voor bijna alle kinderen een gewoonte en zien we nog maar heel weinig pakjes. Wij stimuleren de kinderen om deze fles regelmatig bij te vullen. Voor de lunch nemen de kinderen een gezonde boterham mee.

Naast aandacht voor voeding staat ook bewegen en aandacht voor het milieu hoog op onze agenda. Op het nieuw aangelegde schoolplein leren de kinderen niet alleen over de natuur, maar kunnen ze rennen, klauteren, ontdekken en vooral veel bewegen.

Schoolfruit
Ieder schooljaar vragen wij schoolfruit aan via een Europese subsidie. De Europese Unie wil met deze regeling kinderen aanmoedigen om gezonder te eten. Zodra bij ons bekend is in welke periode en op welke dagen er fruit aan school wordt geleverd laten wij u dit via Parro weten, zodat u op deze dagen zelf geen fruit aan uw kind mee hoeft te geven.