Peuterspeelzaal

Basisschool De Taaltuin werkt nauw samen met de peuterspeelzaal van Mundo. Kinderen kunnen al vanaf 2,5 jaar terecht in deze peutergroep.

Waarom al met 2,5 jaar naar de peuterspeelzaal?

● Om beter Nederlands te leren spreken en te begrijpen.
● Om te leren spelen met andere kinderen.
● Om te leren luisteren naar elkaar.
● Om samen de wereld te ontdekken.
● Om individuele zorg en aandacht te krijgen.
● Om alvast te wennen aan de gewoontes van de basisschool.

In onze peutergroep werken we met de methodiek Startblokken van Basisontwikkeling, net als in de kleutergroepen. Hierin is het rollenspel heel belangrijk en bouwen de kinderen samen de themahoeken op. De medewerksters spelen met de kinderen mee en praten daarbij in het Nederlands. Er wordt veel voorgelezen en we zingen Nederlandse liedjes. Heel jonge kinderen leren gemakkelijk twee talen tegelijkertijd. Als zij dan naar de basisschool gaan kunnen ze de leerkrachten goed verstaan en zijn ze gewend aan de dagelijkse routines op school.

De peuteropvang is over 5 dagdelen over de week verspreid:

• Ochtendgroep: 8.15 uur tot 11.30 uur.
  • Middaggroep: 12.00 uur tot 15.15 uur.

Verdere informatie kunt vinden via de website www.kinderopvangmundo.nl. Contact opnemen kan via telefoonnummer 06-34659743 of via het volgende mailadres ouderkind@kinderopvangmundo.nl.

Inschrijven?
In principe stromen alle peuters die worden geplaatst bij Mundo door naar de kleutergroepen van de Taaltuin. Vergeet echter niet direct bij inschrijving voor de peutergroep ook contact op te nemen met Elsje Miedema voor een inschrijving op de Taaltuin. Dit voorkomt dat uw kind op de wachtlijst wordt geplaatst.