Wetenschap en Technologie

Techniekonderwijs

Wetenschap & Techniek in het basisonderwijs is onmisbaar voor de toekomst van ons land en onze kinderen. Niet alleen omdat de vraag naar technici alsmaar toeneemt, maar vooral omdat steeds duidelijker wordt dat goed W&T-onderwijs sterk bijdraagt aan talentontwikkeling. Het maakt kinderen nieuwsgierig en creatief, leert ze samen te werken, te communiceren en kritisch te zijn en logisch te denken. Het ontwikkelt spelenderwijs precies die vaardigheden waar deze tijd van razendsnelle technologische ontwikkelingen om vraagt.

In 2020 wordt van elke basisschool verwacht dat W&T opgenomen is in het programma.

Technieklokaal

In ons gebouw hebben we een ruimte ingericht als techniek- en ontdeklokaal. Dit lokaal delen we samen met onze buurschool Ababil. Naast koken en ruimte voor techniek- en handvaardigheidsonderwijs kunnen de leerlingen in dit lokaal onderzoek doen met microscopen in het laboratorium, proefjes doen met magneten en stroomkringen en gebruiken we de modernste digitale middelen voor programmeren.

Met ons techniekonderwijs sluiten we aan bij de thema’s waar de leerlingen in de klas mee bezig zijn.